Pages

Ads 468x60px

.

Monday 22 August 2011

2 kali shopping raya kat jalan Tar..~

KISAH 1
Alkisahnya, sabtu minggu lepas dah gi shopping with my auntie aka lurvee..
Kami gi jalan Tar dalam kul12 tengahari. dalam list my acu baju raya1, tudung1, brooch 1..
tu list my acu bukan list saya. saya buat budget lebih kurang RM130. .


Kami naik kereta, so mencari parking adalah 1 masalah pertama. sampai nak give up, gi parking kat LRT je.
tapi akhirnya berjaya gak jumpa parking. RM6 per entry ok lah.

setelah beberapa jam shopping, hasilnya setiap dari kami beli 2pasang baju raya + 1 dress. kiranya 3 pasang sorang lah. tudung raya + selendang 12 helai..ambik ko. Ini semua gara2 ada kedai jual tudung harga rm1 satu kami beli 5..~  nasib brooch 3 je.. ish2 memamg lari lah budget..

itu pun kami jalan dalam 2 jam je..orang tak de la ramai sangat. cuma kalau bawak kereta susah sikit cari parking.

KISAH 2
Sabtu baru ni 29hb my bff aka kakak kesayangan saya ajak gi jalan Tar. memula macam tak nak ye la dah beli semua kan. tapi at last saya pegi jugak la kononnya nak temankan saje. plus nak beli baju mak.

Kami sampai kul12.30tghari. Kami naik LRT je. Tapi kali memang ramai orang. Sesak. Semua nak beli baju raya. tak nampak barang yang nak dibeli nampak orang jer..Maka berjalan2 lah kami dari 1 kedai ke kedai yang lain. jalan2 jumpa yang berkenan tapi harganya tak berkenan. sampai sakit2 kaki tak jumpa jugak yang berkenan di mata n harganya. sampailah di 1 kedai tengok2 baju design dia memang cantik. try la. hmm..kaler pun masuk tema. Apa lagi, kami pun beli. saya beli 2 pasang lagi. tuk mak 1 n untuk saya 1. beli lagi 3 pasang la baju kamu yer.  Inilah nafsu kan. ish2..

tahun depan tak mau gi 2 kali dah.

pastu kami gerak balik dengan cepatnye sebab malam ada iftar pulak..

No comments:

Post a Comment