Pages

Ads 468x60px

.

Sunday 27 November 2011

Tak de duit dalam dompet..!!

Tak de duit dalam dompet..!!

Ni bukan cakap pasal korang susah tak ada duit waktu tengah bulan tapi...
Pernah tak korang lalui situasi macam ni..

situasi 1:
Korang keluar makan dengan kawan-kawan opis.. makan sampai kenyang, borak-borak. dah siap makan nak bayar, bukak2 wallet/purse tengok2 tak de duit,, OMG!!! mane pulak duit ni, pagi tadi baru je withdraw.. so dengan muka yang tebal cakap kat kawan "INA (bukan nama sebenar) pinjam duit ti bayar balik.. rupa-rupanya duit tertinggal dalam beg, tak letak dalam wallet/purse. careless betul..nasib keluar makan dengan kawan, kalau sorang apa jadi..


Situasi 2:
korang excited nak balik kampung naik bas.. sampai2 kat hentian bas.. time nak beli tiket tengok2.. tak de duit.. OMG!! semalam dah withdraw mana pulak ni.. note RM10 pun tak de.. nasib ada kad bank boleh la withdraw duit.. rupa-trupanya duit tertinggal kat bilik.. ish2..

-kedua-dua ini adalah kejadian yang benar-benar berlaku.. bukan rekaan penulis.. ini hanyalah contoh.. banyak lagi contoh lain spt terlepas bas, tertinggal tren, terlewat bangun, terjatuh dll..

setiap sesuatu yang terjadi pasti ada hikmahnya yang kita tak ketahui, Mungkin kita tak nampak hikmahnya sekarang tapi di masa akan datang pasti kita akan tahu juga..


sebab tu kita kenalah bersyukur dengan segala nikmat Allah.. bukan hanya nikmat wang, harta benda tetapi juga semua nikmat dari Allah termasuklah kesihatan, keluarga yang bahagia, ketenangan dalam hidup dsb dan juga nikmat pinjaman Allah untuk kita nyawa..kehidupan di dunia ini.. moga kita menjadi hambanya yang bersyukur.. dengn mngikuti apa yang disuruh dan meninggalkan apa yang dilarang.. Moga kita tidak tegolong dalam golongan yang kufur akan nikmat-Nya.. Amiiin.. =) 

6 comments:

  1. putry penah terjadi situasi yang pertama tuu huhu..malu sanagt sebab pinjam uit ngan kawan..tebal muka ase...uhuhuhu.....

    jom dtg blog putry sambil komen kisa cinta putry.....

    http://luahanhatiseoarangperempuan.blogspot.com/2011/11/kisah-cinta-putry.html

    ReplyDelete
  2. putry: ye ke.. kan.. ok saya singgah nanti =)

    ReplyDelete
  3. wahhh..kamu tinggal duit kamu kt mane ritu..nape sy xjumpa pon??

    ReplyDelete
  4. Lurvee:haha sy pn lupa smpn ktne
    Zul fattah: betul2

    ReplyDelete
  5. x prnah alami pom sumer tu..sbb mmg slalu xde duit..hahahaha.. _phali

    ReplyDelete